Pobyt w szpitalu z niemowlakiem

2013-01-03 16.52.53Kiedy okazało się, że musimy jechać z córką do szpitala, poczułam lekkie przerażenie z kilku powodów. Po pierwsze szpital napawa mnie jakimś dziwnym lękiem i niechęcią. Po drugie miałam być tam po raz pierwszy nie do porodu czy leczona, a z malutkim dzieckiem. Po trzecie miałam się szybko spakować, a nie wiedziałam co ze sobą zabrać!

W pierwszej kolejności zadzwoniłam do koleżanki, która już taki pobyt z dzieckiem w szpitalu przeżyła. Bardzo się bałam, że spędzę te kilka dni śpiąc na stołku obok łóżeczka. Koleżanka  jednak uspokoiła mnie, że sytuacja we wrocławskich szpitalach nie jest tak tragiczna i można, ba nawet trzeba, wykupić sobie łóżko, aby być przy dziecku. Z reszta nie wyobrażam sobie niemożności bycia tam razem z córką, w tych okolicznościach… Chwilę pogadałyśmy o tym, co może się mi przydać i mogłam się zacząć pakować. I choć wydawałoby się, że taki pobyt w szpitalu wiele rzeczy nie wymaga, to po zapakowaniu wszystkiego wyszło, jakbym jechała gdzieś w dłuuugą podróż. Co więcej i tak jeszcze sporo rzeczy mąż musiał mi dowieźć, bo okazały się niezbędne.

Będąc z niemowlakiem w szpitalu potrzebne nam zatem będą:

  • Ubezpieczenie dziecka i nasze dokumenty
  • Książeczka zdrowia dziecka  oraz wszelkie aktualne badania, historia choroby itp
  • Skierowanie do szpitala
  • Wszelkie leki, które dziecko przyjmuje (w naszym przypadku wit. D oraz probiotyki)
  • Gotówkę – żeby na przykład móc kupić leki zapisane dla dziecka, których szpital nie zapewnia.
  • Prowiant dla siebie (jeżeli nie wykupiliśmy szpitalnych posiłków) – w szpitalach są lodówki, więc można przygotować sobie coś samemu. Mikrofala też u nas była, więc nawet coś można było sobie podgrzać.
  • Jedzenie dla dziecka – choć niemowlęta będące na mleku modyfikowanym mają zapewnione mleko w szpitalu (trzeba zgłosić jakie mleko piją) to zdarzało się, że mleko nie zostało przygotowane i dostarczone na czas i jeśli się nie posiadało swojego to byłby problem. To samo się tyczy stałych posiłków, kiedy dziecko ma rozszerzoną już dietę. Warto więc mieć wszystko swoje, by nie martwić się na zapas. Z dziećmi piersiowymi nie ma takiego problemu- stołówka jest otwarta 24h na dobę i nie da się o niej zapomnieć 😉
  • Do przygotowania mleka potrzebujemy wszystkiego czego używamy w domu: butelki, sterylizator, podgrzewacz (choć można skorzystać ze szpitalnej mikrofali), myjka i płyn do mycia naczyń. Czajnik elektryczny też polecam zabrać własny. W szpitalu był, ale tak brudny i zakamieniony, że strach z niego korzystać.
  • Ubrania dla dziecka, kilka kompletów
  • Śpiworek do spania (kołdra jest, ale wiadomo, że niemowlę się szybko rozkopuje)
  • Kocyk cienki
  • Pieluchy tetrowe
  • Kosmetyki dla dziecka, których na co dzień używacie
  • Ręcznik lub okrycie kąpielowe
  • Wanienka- choć na początku byłam w pokoju, w którym była wanienka, to później zostałyśmy przeniesione i mąż musiał mi dowieźć z domu, bo nie miałam jak wykąpać dziecka.
  • Zabawki- im więcej tym lepiej, w końcu co można robić non stop w tych samych czterech ścianach. Jak już nic nie działa zostaje już tylko noszenie na rękach;) Najlepiej mieć zabawki, które można potem umyć.
  • Pieluchy jednorazowe
  • Chusteczki nawilżane
  • Ręczniki papierowe
  • Wygodne ubrania na zmianę dla siebie
  • Piżama i szlafrok
  • Kapcie
  • Klapki kąpielowe
  • Ręczniki
  • Kosmetyki i przybory toaletowe
  • Papier toaletowy (!)
  • Sztućce, kubek, talerze
  • Herbata/kawa, cukier itp
  • Woda i soki do picia
  • Coś do czytania/słuchania/oglądania, kiedy dziecko śpi. Widziałam, że bardzo dużo mam zabierało ze sobą laptopy, co też jest fajnym pomysłem. W moim szpitalu była dostępna darmowa sieć wi-fi, więc korzystałam z internetu, starszemu dziecku można zaś puścić na przykład bajki:)

To by było na tyle. Dla nas okazało się niezbędnym minimum, a czułam się jakbym zapakowała ze sobą pół domu… Oczywiście życzę Wam, aby Wasze dzieciaki były zdrowe i nie musiały korzystać nigdy ze szpitalnych usług. Jednak jeśli już się to Wam przytrafi, taka lista może pomóc.

-Magda

One response to “Pobyt w szpitalu z niemowlakiem

Skomentuj

